EVENT: Fit en Relaxed met je business het najaar in!

Na de zomer, op donderdagavond 13 september, mag ik een workshop “Fit en Relaxed met je business het najaar in” verzorgen voor de Zoetermeerse Zakenvrouwen. Inloop is 18.30 en na een stukje theorie, gaan we natuurlijk ook de praktijk ervaren! Als afsluiting is er uiteraard een borrel.

Ik heb er al ontzettend veel zin in om jullie kennis te laten maken met mijn “Beweeg en Ontspan” concept; een uniek concept, wat in anderhalf jaar tijd is uitgegroeid naar 6 indoor lessen en 2 outdoor lessen per week! Daarnaast gebruik ik het “Beweeg en Ontspan” concept ook in mijn fysiotherapie praktijk op Cypresgroen in Rokkeveen, Zoetermeer. Dit concept vlecht ik vaak tussen de behandelingen door, wat voor veel mensen ontzettend goed werkt, waardoor ze snel(ler) van hun klacht(en) afkomen!

Wanneer je momenteel een klacht of blessure hebt en direct denkt; ohjee laat maar zitten, ik kan dan dus niet meedoen…… Jawel! Je kunt JUIST meedoen! Geef je klacht of blessure aan het begin even aan en ik houd ontzettend graag rekening met jouw klacht of blessure! Als fysiotherapeut weet ik genoeg van diverse klachten en kan ik altijd een alternatief voor jou aanbieden, zodat je gewoon mee kunt doen op jouw eigen niveau! Juist dat, is 1 van de kracht(en) van de training!

Maar wat is het nut van Bewegen en Ontspannen en hierna Fit en Relaxed de praktijk of de les verlaten? Wat is daar uniek aan? En wat is er essentieel anders dan een bootcamp training, een yoga les, of een training in een sportschool? De antwoorden zijn meerledig!

Het unieke van mijn training(en) is dat in de training(en) continue een afwisseling plaatsvindt tussen ontspanningsoefeningen en inspanningsoefeningen.

Maar wat heeft dat dan voor nut? Het is zo dat de combinatie van bewegen en ontspannen (de afwisseling tussen bewegen en ontspannen), ontzettend goed is voor het lichaam en de geest!

Maar waarom is het dan zo goed voor het lichaam en de geest? Het is goed voor het lichaam vanwege de effecten van interval training; je bouwt spiermassa op, het hartsysteem, het longsysteem, eigenlijk alles in je lichaam wordt aangesproken. Daarnaast maakt interval training het mogelijk om langer op een hogere intensiteit te trainen, want het is makkelijker om 7 keer 3 minuten te trainen dan 1 keer 21 minuten (je hebt minder last van spiervermoeidheid). En het is goed voor de geest vanwege de effecten vanuit de mindfulness, ademhaling en progressieve relaxatie; je wordt er ontspannen en rustig van en kunt beter relativeren in het hier en nu. Een stuk bewustwording. Er is balans in de training en daardoor kom je als persoon ook in balans.

De effecten van een “Beweeg en Ontspan” training, zowel indoor als ook outdoor, zijn groot en het zijn er ook velen. Voornamelijk zal je ervaren dat er een verbetering is van je lichamelijke en geestelijke conditie. Daarnaast een verbetering van je kracht, lenigheid, figuur, houding en jouw ontspanning. Ook een stuk bewustwording zal je als effect opmerken. Je weerstand gaat omhoog en je verhoogt jouw energieniveau. Daarnaast zullen per persoon de effecten ook iets verschillen; de ene persoon ervaart een verbetering van de ademhaling en de andere persoon ervaart een verlichting van stress. Sta open voor ervaringen en je gaat ze vanzelf opmerken!

Persoonlijk heb ik jarenlang meegedaan aan bootcamp trainingen; altijd vol gaan, gaan en nog meer gaan. Ik was er altijd kapot moe van, maar voelde me ook echt wel fitter en sterker worden. Ontspannen voelde ik me zeker niet, sterker nog; ik was altijd nog zo vol adrenaline dat ik maximaal tot 20.00 uur ’s avonds zo’n training kon verdragen om nog enigszins een relaxte nacht te kunnen hebben (zonder eerst uren wakker te liggen van de adrenaline). Sinds ik ben overgestapt naar een afwisseling in de trainingen van bewegen en ontspannen, slaap ik heerlijk na deze trainingen en voel ik me dus relaxed, maar ook fit; een win-win situatie dus.

En hoe ziet zo’n “Beweeg en Ontspan training” er dan uit? Het is letterlijk bewegen en ontspannen! Tijdens het bewegen, gaan we bewegen (dat kan zijn; spierversterkende oefeningen, zoals bijvoorbeeld squats voor billen en benen of bijvoorbeeld push-ups voor armen en borstspieren) en tijdens het ontspannen, gaan we ontspannen. Het ontspannen doen we door oefeningen uit de yoga (bijvoorbeeld de zonnegroet), pilates (bijvoorbeeld specifieke core-stability oefeningen), mindfulness, progressieve relaxatie, autogene training en ademhaling. Dit wordt allemaal door elkaar heen gevlochten, een paar oefeningen inspanning (bewegen) en een paar oefeningen ontspanning.

Kortom; een totaaltraining voor lichaam en geest met heel veel afwisseling. Afwisseling tussen de oefeningen, afwisseling tussen de trainingen en afwisseling tussen de in- en ontspanning.

Ervaar het zelf tijdens de workshop “Fit en Relaxed met je business het najaar in”! Beweeg…..en Ontspan!

Kun je niet wachten en wil je graag een voorproefje? Bekijk alvast het filmpje van “Beweeg en Ontspan Indoor” op: www.fysiobeno.nl/beweeg-en-ontspan-indoor

 

Ik hoop jullie allemaal te zien op donderdag 13 september!

Sportieve en relaxte groet, Maaike Grovenstein

Fysiotherapie Beweeg en Ontspan

 

 

Tickets voor deze workshop gratis bestellen? https://fitrelaxedmetjebusinesshetnajaarin.entranz.nl/

Meer informatie over Maaike en/of Fysiotherapie Beweeg en Ontspan? Neem een kijkje op:

YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCW1hJy7AIJ0DTMktrWODIlA

Twitter: https://twitter.com/FysioBenO

Facebook: https://www.facebook.com/fysiotherapiebeweegenontspan/

Website: https://fysiotherapiebeweegenontspan.nl/

Google+: https://plus.google.com/u/0/105268189948016072132

LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/maaike-grovenstein/

Schrijf je in voor de nieuwsbrief: http://fysiotherapiebeweegenontspan.us15.list-manage1.com/subscribe?u=180e75aca9d54be5da402ac39&id=b30d82d79c